2495 Institut za razvoj obrazovanja - Vijesti
 

Vijesti iz visokog obrazovanja

Tko je čovjek koji će voditi veliku reformu školstva?

Tko je, dakle, Boris Jokić, znanstvenik s Instituta za društvena istraživanja, koji odnedavno vodi Ekspertnu radnu skupinu za provođenje reforme?  Jokić je rođen 1976. u Zagrebu gdje je i odrastao. Njegov životni put, kaže, u potpunosti obilježava obrazovanje, i to od same činjenice da je već u osnovnoj školi promijenio tri škole. Pohađao je Klasičnu gimnaziju u Zagrebu da bi srednju završio u SAD-u. Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu završio je psihologiju, a magistrirao je i doktorirao na Sveučilištu u Cambridgeu. Zanimljivo je također da je u osnovnoj školi bio državni prvak u astronomiji, da je bio nositelj tzv. 'Cambridge blue', boje koja je oznaka sportskih timova tog sveučilišta te da na posao uglavnom putuje biciklom mada ima automobil, kako kaže - stariji. Obrazovanje je, kaže, njegov osnovni znanstveni interes budući da od 2002. radi u Centru za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Glavni problemi u pet točaka  Osnovnim problemima smatram izrazitu usmjerenost na činjenice i njihovu reprodukciju - učenici u 7. razredu u dva tjedna uče do tisuću pojmova koji nemaju puno veze s njihovim životnim iskustvima i interesima, a često isto uče i na srednjoškolskoj razini; nedostatan razvoj funkcionalnih pismenosti jer ono što se poučava i uči u školama gotovo da nema primjenu u životu pa vam često učenici u 8. razredu kažu da nemaju pojma što su učili u prethodnom kao i da ne znaju čemu to služi osim ocjeni; nefunkcionalan sustav ocjenjivanja, vrednovanja i izvještavanja o učeničkim postignućima koji se gotovo isključivo svodi na brojčanu ocjenu koja ne služi učenju i popravljanju onoga u čemu učenik nije dobar; vrlo niska povezanost između razina obrazovanja što ukazuje na to da hrvatski sustav ne funkcionira kao koherentan sustav od vrtića do fakulteta; nedostatak izbornosti na svim razinama; niska razina autonomije nastavnika te visoka opterećenost administrativno-birokratskim obvezama... CIjeli članak možete pročitati ovdje.

Datum objave: 25.02.2015

Izvor: tportal.hr

Prvi master studij rukovođenja u regiji

RIJEKA- U sklopu Inicijative u visokom obrazovanju za jugoistočnu Europu (Higher Education Initiative for Southeastern Europe- HEISEE) na Sveučilištu u Rijeci 10.-13.2. održana je radionica ''Upravljanje institucijom i strateški menadžment''. Cijeli članak možete pročitati ovdje.

Datum objave: 25.02.2015

Izvor: HEISEE

Sve više studenata upisuje privatne visoke škole

Prema podacima Agencije za znanost i visoko obrazovanje, privatna sveučilišta, veleučilišta i visoke škole, u akademskoj godini 2013./2014. pohađalo je nešto više od 17 tisuća studenata, što je otprilike 10 posto od ukupnog broja svih studenata na visokim učilištima u Hrvatskoj. I prevarili biste se kada bi pomislili da u Hrvatskoj živi čak 10 posto imućnijeg stanovništva kojima redoviti mjesečni prihodi omogućavaju da svojoj djeci bez razmišljanja i zbog društvenog prestiža priušte studiranje na privatnim visokoobrazovnim ustanovama, na kojima jedna studijska godina košta oko 20 tisuća kuna do onih, doduše rijetkih, gdje godišnje treba izdvojiti i 70 tisuća. Naprotiv, iz godine u godinu i kod nas pomalo jača svijest odavno prisutna u zapadnom svijetu, da stručno i funkcionalno znanje, iskoristivo na tržištu rada, nešto i košta, da se ovdje ne radi o potrošnji novca nego o ulaganju u budućnost, pa je sve više roditelja koji štede ili podižu kredite kako bi svojoj djeci omogućili studiranje na nekoj od privatnih visokoobrazovnih ustanova, a sve vodeći se mišlju da do stjecanja diplome treba usvojiti što više praktičnih znanja.  Cijeli članak možete pročitati ovdje.

Datum objave: 25.02.2015

Izvor: lokal.hr

MZOS objavio ponovljeni javni poziv za prijavu sektorskih stručnjaka za poslove vezane uz HKO

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta objavilo ponovljeni javni poziv za prijavu sektorskih stručnjaka za svako od sljedećih sektorskih vijeća: III. Rudarstvo, geologija i kemijska tehnologija IV. Tekstil i koža V. Grafička tehnologija VIII. Graditeljstvo i geodezija XII. Zdravstvo XIII. Osobne i druge usluge XIV. Umjetnost XV. Matematika, fizika, geografija, geofizika, kemija i biologija XVI. Temeljne tehničke znanosti XVII. Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika XVIII. Informacije i komunikacije XIX. Pravo, politologija, sociologija, državna uprava i javni poslovi XX. Psihologija, edukacijska rehabilitacija, logopedija i socijalne djelatnosti XXII. Filozofija, teologija i religijske znanosti XXIII. Povijest, znanost o umjetnosti, arheologija, etnologija i antropologija XXIV. Sigurnost i obrana XXV. Filologija. Za svako sektorsko vijeće odabrat će se osam sektorskih stručnjaka. Rok za prijavu na javni poziv je 19. ožujka 2015. godine. Više informacija možete naći ovdje.

Datum objave: 25.02.2015

Izvor: Agencija za mobilnost i programe EU

Universities urge MEPs to reject hefty research cuts

The European University Association, or EUA, has called on the European Parliament to reject a plan that would make deep cuts in European research.  The EUA, representing 850 universities with 17 million students, has written to Members of the European Parliament, or MEPs, urging them to block European Commission proposals to cut €2.7 billion (US$3 billion) from the European Research Area budget, particularly in research and innovation under Horizon 2020.  The Commission wants to use the money to finance the European Fund for Strategic Investments, or EFSI, plan. Lesley Wilson, the EUA’s secretary-general said: “Europe needs this investment to continue. MEPs now have a full role to play in shaping the EFSI and we are urging them to protect – not downgrade – European research funding.” Read the full article here.

Datum objave: 25.02.2015

Izvor: University World News

1   2   3   Arhiva

Ispis   Pošalji link

Priprema i polaganje TOEFL i GMAT testa
Strateski plan 2013-2015